Waterdag

Op maandag 20/03/17 heb ik aan twaalf kinderen een workshop rond het thema water gegeven.
Het waren kinderen van het derde tot en met het zesde leerjaar. Tijdens deze workshop hebben we samen besproken waar en in welke vormen je water kan tegenkomen. Hierna zijn we bezig geweest met body percussion, onze stem en bewegingen. Zo hebben ze uiteindelijk in groepjes een soundscape (met body percussion) en een choreografie moeten maken op basis van een filmpje. Deze filmpjes hadden allemaal iets met water te maken. Op het einde van de workshop lieten ze hun resultaten aan elkaar zien. Het was leuk om eens helemaal alleen voor een klas te staan. Ik merkte wel dat het moeizamer liep dan met mijn eigen klas, omdat ik deze leerlingen nog niet kende (op twee leerlingen na). Hierdoor wist ik niet welke leerlingen ik best niet liet samenwerken en hoe ik ze moest stimuleren om goed mee te werken. Hierdoor waren er enkele leerlingen die niet mee werkten zoals het zou moeten en daardoor de leerlingen die deze opdracht wel goed wilden volbrengen tegenwerkten. Uiteindelijk zijn ze toch tot leuke resultaten gekomen. Deze mag ik hier wel niet opzetten wegens de privacy van de leerlingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten