Boer Jos in de tijd van de Oude Grieken (workshop 06/02/17)


Mijn eerste reis zit erop. Op maandag 06/02/17 ben ik samen met bovenbouw drie van de Klim-Op school te Gent naar de tijd van de Oude Grieken getrokken. Dit was een prachtige ervaring. We hebben geleerd over de cultuur van de Oude Grieken (hun mythologie en het Griekse theater) en deze vergeleken met onze huidige cultuur. Hierna hebben deze kinderen voor mij prachtige tragedies en komedies geschreven en uitgevoerd waardoor ik op een religieus festival de titel als beste theaterschrijver heb gewonnen. Uit respect voor deze kinderen plaats ik deze uitvoeringen niet openbaar.

Ervaringen van juf Chloé: 
Deze workshop ging zeer goed, de kinderen waren geboeid door de materie en hebben zeer leuke toneeltjes uitgevoerd. Er zaten hele originele verhalen bij en wat mij ook opviel was dat bijna alle verhalen elementen van de Griekse mythologie bevatten. Terwijl ik hen dat niet had opgedragen. Dus ik vond het zeer leuk om te zien dat deze leerstof was blijven hangen en dat ze hiermee verder aan de slag zijn gegaan. Ze hebben verschillende mythes met elkaar vermengd en er eigen elementen aan toegevoegd.


Waar ik wel nog iets op moet verzinnen is een methode waarmee ik de leerlingen sneller stil kan krijgen. Want als de leerlingen aan het werk zijn en ik wil een algemene opmerking geven dan krijg ik ze nog niet meteen stil. De juf werkt met een belletje, maar dit werkte bij mij niet. In de volgende les zal ik iets nieuws uitproberen, een kreet: ietsiepiediwiediewoepsipa (LKR) oe-a-oe-a-a (LLN).  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten