Boer Jos in het Surrealisme



Op maandag 06/03/17 ben ik samen met de kinderen en boer Jos naar het surrealisme getrokken. Tijdens deze workshop hebben we gefilosofeerd over 'denken' en over 'het onderbewustzijn in dromen'.
Hiernaast heb ik hen een beetje uitleg gegeven over deze stijlperiode tijdens de literatuur en de schilderkunst. Om de literatuur van toen beter te begrijpen hebben we samen enkele 'Cadavre Exquis' geschreven en zijn we individueel aan de slag gegaan met het 'automatisch schrijven'. Hiernaast moesten ze deze tekst nog herschrijven naar een mooie literaire tekst.
Normaal gezien wou ik nog een tekenopdracht uitvoeren, maar daar was geen tijd meer voor omdat we langer hebben gefilosofeerd dan gepland. Deze zal ik vrijdag nog uitvoeren tijdens mijn workshop rond het 'abstract expressionisme'.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten