Boer Jos in het kubisme (24/02/17)


Vrijdag heb ik een workshop gegeven rond het kubisme. Tijdens de voorbereiding van deze workshop en het geven van deze workshop had ik een zware verkoudheid. Ik moest non-stop hoesten en dit heeft mijn les geven en het voorbereiden wat beïnvloed. Uiteindelijk ben ik voor deze workshop alleen met beeld aan de slag gegaan en heb ik hen per groepje een andere opdracht gegeven waar ze individueel aan moesten werken.


Uiteindelijk heb ik hen de verschillende vormen van het kubisme uitgelegd: analytisch, synthetisch en orfisch. Hiernaast heb ik ook wat informatie gegeven over de beeldhouwkunst in het kubisme. Uiteindelijk merkte de leerlingen dat ze hier zelf ook mee zijn bezig geweest en konden ze dit dus linken aan hun eigen creaties. Nu dat ik mij al iets beter voel merk ik dat ik meer kon doen met deze stroming dan dat ik gedaan heb. Dat is dan voor een volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten